زیروکلاینت ( Zero Client ) چیست ؟
نوشته شده توسط : ساحل

در ابتدایی ترین تعریف باید بگوییم: زیرو کلاینت( Zero Client ) کامپیوترییست که هیچ رم (RAM)، سی پی یو (CPU)، هارد دیسک(H.D.D) و …برروی آن وجود ندارد. یعنی کامپیوتریست که تنها چند پورت ورودی و خروجی برروی آن قرار دارد الی بتوانیم مانیتور(Monitor)، کیبورد(Keyboard)، موس (Mouse) و کابل شبکه (Network Cable) را به آن متصل کنیم.سیستم عامل و همه برنامه ها و اطلاعات روی Server (سرور) پیمان دارد و همگی پردازش اطلاعات هم روی سرور انجام میشود. Zero Client به راستی اطلاعات را از سرور گرفته و روی مانیتور نمایش میدهد.به همین سادگی
روش دیگر برای تعریف Zero Client

زیرو کلاینت چیست؟


زیرو کلاینت ها دستگاه هایی هستند که فاقد RAM، CPU، Hard Disk و … می باشد. زیرو کلاینت مشابه یک بورد (Board) است که روی آن شدنی است چندین پورت USB، یک پورت AVG (که به کابل مانیتور متصل می شود)، یک یا دو تا پورت PS2 (برای پیوندیدن موس و کیبورد)، یک عدد پورت LAN (برای پیوست به شبکه) و جایی برای پیوست میکروفون و اسپیکر موجود است.
با پروا به اینکه زیرو کلاینت فاقد هیچ وجه Ram، CPU، هارد دیسک و … می باشد پس به تنهایی هیچ وجه استفاده ای نخواهد داشت. هیچگونه سیستم عاملی روی این دستگاه موجود نیست و نمی نا هیچ برنامه ای هم روی آن نصب کرد.در واقع یک بورد با پردازش صفر است.

برای مثال فرض نماییم که یک کافی نت داریم که ۲۰ سیستم کامپیوتری در آن قرار دارد و تمامی به یک سوئیچ متصل شده اند و دستگاه مودم هم به این سوئیچ وصل شده است و کامپیوترها از راه این مودم به اینترنت متصل شده اند. حداکثر کاری که مشتریان می خواهند با کامپیوترها سپریدن بدهند اینست که به اینترنت متصل شده و وبگردی و یا چند پردازش آنلاین انجام دهند. با پروا به اینکه روی کامپیوترها پردازش های سنگینی سپریدن نمی شود می توان بجای استفاده از یک سیستم کامپیوتری کامل از یک زیرو کلاینت (Zero Client) بهره‌گیری کرد.بدین ترتیب با صرف هرینه کمتر و مصرف انرژی کمتر.





:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: